بررسی فروشگاه دیجی کالا
دیجی کالا_آریسان وب

بررسی فروشگاه دیجی کالا

دیجی کالا

دیجی کالا نامی آشنا برای همه ما ایرانیهاست و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید مردم می باشد .که تا حد ممکن خوب کار کرده است.

نزدیک به 10 سال است که این سایت فعالیت خود را آغاز کرده است و در مانند همه فروشگاههای اینترنتی از سطح پایین و با تنوع محصولات کم حیات خود را آغاز نموده است .

به تازگی دیجی کالا هم  در کنار سایر فروشگاههای بزرگ اینترنتی به MARKET PLACE تبدیل شده است و به خوبی هم توانسته در این حوزه فعالیت کند محاسن و معایب در هر کسب و کاری به خصوص در کسب و کارهای اینترنتی و به ویژه فروشگاههای اینترنتی وجود دارد که دیجی کالا نیز از این قاعده مستثنی نیست که در زیر میتوان برخی از آنها را بیان نمود .

در کنار شما هستیم تا این غول تجارت الکترونیک ایرانی را بررسی نماییم :

تمرکز روی رضایت مشتری از جمله مزیت های کلیدی این سایت می باشد که میتوان گفت مهم ترین بخش توجه مدیران ایت سایت از ابتدا تاکنون بوده است

چند ماه گذشته بخشی را به نام OPEN BOX به وب سایت خود اضافه کرد و در ایران این موضوع را جا انداخت، تا کنون هیچ فروشگاه اینترنتی اقدام به معرفی OPEN BOX نکرده بود.

معرفی هوشمندانه و حرفه ای کالا ها در سایت دیجی کالا یکی از نقاط قوت این وب سایت بوده است تا جاییکه مرجع کسب اطلاعات اکثر کاربران ایرانی از کالای مورد نظرشان می باشد.

بررسی فروشگاه :

به جرات می توان گفت دیجی کالا در ترویج فرهنگ خرید اینترنتی در ایران نقش بسیار مهمی دارد و در آن زمان که فروشگاه های زرد به ارائه کالاهای بی کیفیت مشغول بودند دیجی کالا تنها مسیر آنلاین برای خرید کالا از طریق اینترنت بود.

اما خوب گذر زمان و ترویج استفاده از خدمات آنلاین توسط دولت و رسانه ها کم کم مردم را به سمت خرید آنلاین هدایت کرد و در نهایت غولی به نام دیجی کالا را ساخت تا بتواند نیازهای یک کشور را برای مدتی تامین کند.
اما خوب چندی نگذشت که صدای بلند سودهای کلان فروشگاه اینترنتی در رسانه ها رقبای دیگر را هوشیار کرد و سایت های فروشگاه اینترنتی جدیدی راه اندازی شدند.

دیجی کالا هنوز هم در صدر جدول قرار دارد، با اینکه چندی پیش سعی کردیم با برگزاری مسابقه ای و دریافت نظر مشتریان این سایت را تحلیل کنیم و صدای مشتریان را به گوش دیجی کالا برسانیم تا خدمات مشتریان قبلی که دریافت می کردیم را مجدد دریافت کنیم، اما هنوز هم در همه موارد با فاصله زیادی دیجی کالا را در صدر جدول داریم.

از نظر نوآوری وارد شدن به بازارهای جدید و روشهای متفاوت ارسال و پیشنهادات ویژه دیجی کالا هنوز هم جذاب به نظر می رسد،

همچنین میزان بازدید سایت که الکسای یک رقمی دیجی کالا کاملا این موضوع را تایید می کند و یکی از بهترین تجربه های کاربری و تجربه خرید که در هنگام جستجو در دیجی کالا می توان تجربه کرد و در پایان نیز اگر صحبت نحوه بازاریابی باشد چیزی که مشخص است پیوند دیجی کالا و شرکت Anetwork کمی بیش از حد تصور صاحبان دیجی کالا باعث رشد و تبلیغات این شرکت شد(که در اصل علت بوجود آمدن مشکلات اخیر این فروشگاه اینترنتی نیز همین بود)

 

مزایا :

  • سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی سریع
  • تجربه کاربری فوق العاده
  • پیشنهادات روزانه جذاب
  • ایمیل مارکتینگ
  • استفاده از موتور برقی جهت کاهش آلودگی هوا
  • بخش TV و بخش MAG
  • راه اندازی بخش بازارچه آنلاین (Marcketplace)
  • امکان مطلع شدن از موجود شدن کالاها
  • سیستم ترغیب به خرید مجدد (دیجی بن)
  • معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
  • 7 روز گارانتی کالاهای خریداری شده
  • مشخصات فنی دقیق محصولات
  • ثبت نام سریع در هنگام سفارش
  • نرم افزار مناسب گوشی هوشمند
  • نمایش نسخه سه بعدی کالاهای پر مخاطب
  • و…

 

معایب :

  • کاهش سرعت ارسال سفارشات (به تازگی)
  • عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • عدم امکان خرید کالاهای مرتبط با یک کالا (خرید گوشی به همراه ضدخش و قلم مخصوص)
  • نداشتن سیستم تخفیف هنگام خرید
  • عدم ارسال و ارائه کلیه کالا ها در یک سبد خرید (به تازگی)
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند
  • مشخص نبودن وضعیت سفارش پس از تحویل به پیک در تهران و نداشتن راه ارتباطی با فرد پیک موتوری
  • عدم تمایل تحویل کالا در داخل ساختمان و نیاز به رفتن به درب ورودی برای تحویل کالا در تهران
  • نداشتن بخش شکایات مشتریان و عدم پیگیری شکایات
  • نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید