8 اشتباه در کسب و کار شبکه های اجتماعی
digiatal

8 اشتباه در کسب و کار شبکه های اجتماعی

8 اشتباه در کسب و کار شبکه های اجتماعی

۱- درج کسب و کار در تمام شبکه های اجتماعی…

این نکته که شبکه های اجتماعی کمک شایانی در رونق کسب و کار ما میتوانند داشته باشند امری است که قابل انکار نیست .

ولی باید این نکته را در نظر داشت که هر کسب و کاری در هر شبکه اجتماعی مورد استقبال نیست برای مثال لینک دین یک شبکه اجتماعی است که عمدتاً مدیران در آن فعال هستند و تبلیغ یک ترشی خانگی در آن مسلماً نمیتواند موفق آمیز باشد.

باید این نکته را در نظر داشته باشیم که فعال بودن در یک یا دو شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار ما بهتر از فعالیت در شبکه های اجتماعی متعدد است .

نکته دیگر این است که با تعدد شبکه های اجتماعی مورد هدف شما زمان لازم جهت رسیدگی به امور هر شبکه کاهش میابد و راندمان مناسبی از فعالیت در آن نسیب شما نمیشود.

 

۲-چون رقیب ما در شبکه فلام فعال است پس من هم باید باشم!

نظر صاحبین کسب و کارهای زیادی این است که چون رقیب بیزینس ما در فلان شبکه اجتماعی فعالیت میکند پس باید ماهم در آنجاحضور داشته باشیم.

ولی سوالی که باید قبل از فعالیت در هر شبکه اجتماعی پرسید این است که:

  • آیا مخاطب هدف ما در آن شبکه اجتماعی فعالیت دارد ؟
  • آیا صفحه رقیب‌مان را در آن شبکه اجتماعی بررسی کرده‌ایم؟
  • آیا میتوانیم محتوایی متناسب با آن شبکه اجتماعی تولید کنیم؟

 

 

۳-ارسال محتوا بدون در نظر گرفتن کاربران و شبکه ها.

احتمالا خیلی از کسب و کارها را می‌شناسیم که در چند شبکه اجتماعی فعال هستند و فقط یک نوع محتوا را در همه جا پست میکنن!

همیشه این نکته یادمان باشد که کاربران در شبکه های اجتماعی مختلف رفتار خاصی دارند و قرار نیست یک محتوا با یک فرم و شکل یکسان در تمامی فضاها منتشر کنیم. هر فضایی لحن محتوایی خود را دارد و نمیتوان به یک شکل عمل کرد.

پس اگر فرصت تولید محتوا برای هر شبکه اجتماعی بر اساس استراتژی آن را نداریم  بهتر است که اصلا به آن رسانه ورود نکنیم.

به طور خلاصه می‌توان گفت که :

هر شبکه اجتماعی، استراتژی خاص خود را دارد.

 

 

۴- جذب فالوئر و ممبر فیک در آغاز راه!

 

در ابتدای هر کاری مسلماً افراد کمی نسبت به ما شناخت دارند و این نکته در شبکه های اجتماعی با تعداد فالوور مشخص است.

افزایش تعداد دنبال کنندگان امری است که نیاز به زمان دارد . ولی در این بین افرادی هستند که به دلیل عجله زیاد نسبت به خرید فالوور و فالوور های فیک اقدام میکنند .

اما باید این نکته را در نظر داشت که تعداد فالوور مهم است اما نکته مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی نرخ تعامل مخاطبان است که این موضوع با فالوورهای فیک قابل دسترسی نیست.

 

۵- بعد از چند ماه از فالوئر فیک کمک بگیریم!

 

گروه دیگری از صاحبان کسب و کارها در شبکه های اجتماعی هستند که در ابتدا فعالیت خود را به شکل اصولی و درست در شبکه های اجتماعی انجام می‌دهند اما بعد از مدتی که کاربران زیادی را جذب نکردند به سراغ جدب ممبر یا فالوئر فیک (تقلبی) می‌روند و کار را خراب می‌کنند در هر ۲ صورت این موارد نتایج خوبی بهمراه نخواهد داشت.

۶- خرید یک صفحه و آغاز با آن!

گروه دیگری هم برای فعالیت در هر حوزه‌ای یک صفحه خریداری می‌کنند و پس از آن تمامی پست های قبلی را حذف  و روی آن کار می‌کنند. این روش نیز نمیتواند روش خوب و معتبری باشد مخصوصاً اگر برند شناخته شده ای داریم.

۷- هرچه بیشتر فعالیت کنیم بهتر است

اشتباه دیگری که کارشناسان شبکه های اجتماعی و مدیران کسب و کار دارند انتشار حجم زیادی از محتوا در هفته و ماه می‌باشد.

امروزه الگوریتم‌های جدید شبکه های اجتماعی مثل الگوریتم اینستاگرام  اولویت خود را به کیفیت محتوا و نرخ تعامل مخاطب با محتوا داده‌اند پس لزومی ندارد که هفت روز هفته در شبکه های اجتماعی فعال باشیم.

بهتر است به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم پست‌های متفاوتی داشته باشیم.

۸- دیگر لزومی به فعالیت در فلان سوشال نیست.

احتمالا پیج کسب و کارهایی را دیده باشید که مدتی حضور پر شور در یک شبکه اجتماعی دارند اما بعد از چند ماه حتی یک پست هم انتشار نمی‌دهند.

این کار ممکن است دلایل مختلفی بهمراه داشته باشد:

  1.  فرصت کافی برای مدیریت این پیج را ندارند.
  2. دیگر فعالیت در فلان شبکه اجتماعی را کاربردی نمیبینند.
  3. بودجه‌ای برای تولید و انتشار محتوا ندارند.

مشکل اینجاست که وقتی بعد از مدتی به این فکر میکنند که اشتباه کرده‌اند و به فعالیت ادامه می‌دهند دیگر اینگیجمنتی که باید را از پست‌های جدید دریافت نمی‌کنند.

در اکثر الگوریتم شبکه های اجتماعی به روز بودن پیج بسیار اهمیت دارد و نمیتوان یک زمان پر شور فعالیت کرد و مدتی پیج را رها کرد. وقتی استراتژی و برنامه ریزی های لازم فراهم می‌شود باید آهسته و پیوسته به فعالیت ادامه دهیم.

لینک مطلب در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو
×
×

سبد خرید